DIY | Doniczka na święta i nie tylko...


Co roku w sklepach pojawia się tysiące świątecznych ozdób i bibelotów i wiele z nich woła do mnie: "Weź mnie, weź mnie, stworzę świąteczny nastrój!". Odmawianie im przychodzi mi często z wielkim bólem, ale niektóre z nich cenią się niestety zbyt wysoko. Od kiedy mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu cenię sobie tanie i proste sposoby na odmianę otaczającej mnie przestrzeni, najlepiej takie typu "Zrób to sam". Ostatnio kupiłam poinsencję znaną lepiej jako "gwiazda betlejemska" i brakowało mi dla niej doniczki, jak sobie z tym poradziłam?  Zapraszam na dzisiejszy wpis.



W tym roku kupiłam sobie taką doniczkę dla wrzosów, ale jesień minęła i wrzosy straciły już swój urok, a doniczka nie pasowała mi za bardzo do "gwiazdy betlejemskiej", więc postanowiłam ją zmienić przy pomocy:


 szarego papieru pakowego
 nożyczek
 czerwonej wstążki

Najpierw wycięłam odpowiedni fragment z szarego papieru, a następnie otuliłam nim doniczkę, zawijając brzegi do środka. Jeśli papier się odwija można spróbować spiąć go zszywkami. Owinęłam doniczkę wstążką i zawiązałam kokardę. Na koniec wstawiłam do niej poinsenscję. 

Wykonanie niezwykle proste, a efekt bardzo mi się podoba:




A wam? Podoba się taka przemiana doniczki? Kupujecie ozdoby świąteczne, czy staracie się je wykonywać sami?

Znajdziecie mnie również na:
  

7 komentarzy:

  1. no i bardzo fajnie to wygląda! ja też kombinuję jak mogę, czasem dam się uwieść jakiemuś stroikowi;) ale raczej lubię mniej ozdób. W tym roku mam żywą choinkę w doniczce, a raczej jakimś wiadrze, nie chciałam się bawić w jej przesadzanie, bo taka donica to też spory wydatek, a potem nie miałabym co z nią zrobić. Wzięłam jutę i owinęłam nią to wiadro i wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę mieć żywej choinki, więc zazdroszczę z całego serca. A pomysł z owinięciem wiadra jutą popieram jak najbardziej i jestem pewna, że wygląda pięknie :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie lepszy pomysł niż kupowanie nowej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety chyba nie będę miała w tym roku Gwiazdy Betlejemskiej u siebie, ale wczoraj sprytnie poradziłam sobie z dekoracją mieszkania :D wszystkie ozdoby znalazłam w szufladzie :D hahaha

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej ho :D nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)

    OdpowiedzUsuń