Maseczka - peeling sodowy | DIY


Na peeling sodowy trafiłam jakiś czas temu w internecie. Na początku nie byłam przekonana, co do jego testowania, bo uważałam, że może być zbyt agresywny do stosowania na twarz. Jest on jednak tak łatwy w przygotowaniu, że postanowiłam zaryzykować.


Przygotowanie:
Należy wymieszać ze sobą 2 płaskie łyżeczki sody i 1 łyżeczkę wody.

Gotową papkę nakładamy cienką warstwą na twarz. Po 5-10 minutach zmywamy letnią wodą. Następnie koniecznie należy złagodzić zasadowe pH tonikiem, najlepiej lekko kwaśnym.


Po zastosowaniu peelingu moja cera była i nadal po każdym użyciu jest rozjaśniona i rozświetlona, a pory są widocznie zmniejszone. Do tej pory nie znalazłam jeszcze peelingu, którego działanie byłoby tak dobre jak peelingu sodowego. Staram się wykonywać go raz w tygodniu. Łączy on właściwości peelingu enzymatycznego, kiedy zostawiamy go na twarzy na 5-10 minut i peelingu mechanicznego podczas jego zmywania, kiedy to delikatne drobinki ścierają naskórek z naszej twarzy. Podczas schnięcia peelingu najlepiej nic nie mówić, bo lubi obsypywać się z  twarzy ;)

Znacie maseczkę-peeling sodowy? Stosowałyście, czy stwierdziłyście, że to nie dla was? A może znacie inne domowe peelingi twarzy?

5 komentarzy:

  1. Faktycznie brzmi ryzykowanie..:) Moim faworytem jest drobnoziarnisty peeling z Lieren wygładzająco- oczyszczający, świetnie wygładza i matuje, efekt utrzymuje się nawet przez całą noc do rana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja skóra nie lubi peelingów mechanicznych, ponieważ po każdym użyciu wyskakuje mi coś na twarzy. Próbowałam już różnych i przy każdym było to samo, dlatego ten peeling sodowy jest dla mnie idealny, ale i tak szukam alternatywy w gotowych produktach.

      Usuń
  2. powiem tylko... WOW! Do tej pory używałam sody głównie do czyszczenia zlewozmywaków i baterii łazienkowej, ale muszę przyznać, że niesamowicie mnie zainspirowałaś! dzis robię!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z tego powodu :) Daj znać, czy się u ciebie sprawdziła!

      Usuń
    2. ciągle zapominam kupić sodę, ehh..

      Usuń